Oldalak

2013. augusztus 15., csütörtök

Toszkán bableves

Mostanában levesimádó lettem. Mondhatnám, hogy biztos a nagy meleg teszi, de ez a jelenség még a nyár beköszönte előtt elkezdődött. Az első helyen nálam az olasz lencseleves, a kukorica-krémleves és gazpacho triumvirátus áll. Ez az új felfedezettem pedig szorosan mögéjük csatlakozott. A TV Paprika Magazin augusztusi száma tartalmas, de könnyű jelzővel illetve, és mindezt tetézi, hogy kb. 20 perc alatt elkészül.
Megnéztem, hogy az eredeti toszkán fehérbab-leves másként, több hozzávalóval, több munkával készül, de azt hiszem én maradok ennél a verziónál. :)

Hozzávalók:
Kép: innen

1 ek olívaolaj
1/2 fej vöröshagyma
15 dkg bébirépa (én konzervet használtam)
2 doboz fehérbab-konzerv
1 l csirkealaplé (a múltkor lefagyasztott húslevest használtam)
2-3 kk olasz fűszerkeverék (kakukkfű, bazsalikom, oregánó)
15 dkg bébispenót + 2 ek olívaolaj (ezt én kihagytam)
bors

Elkészítés:

A hagymát apróra vágom, és a forró olajon 3 percig kevergetem. (Aki nem konzerv répát használ, az a hagymával együtt a répát is beleteheti.) Ha a hagyma már megpuhult, hozzáadom a lecsöpögtetett babot és feldarabolt bébirépát, ráöntöm az alaplevet és megszórom a fűszerkeverékkel. Felforralom, a babot kicsit szétnyomkodom, majd kis lángon, néha megkeverve, további 8 percig főzöm, sóval, borssal ízesítem.
(Aki szereti, az a spenótot kevés olajon fonnyassza meg, és tálaláskor a leves közepére halmozza.)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: