Oldalak

2013. február 23., szombat

Kukorica-krémleves paprikával

A képet bagifoto készítette

Ezt a leves imádom! Mivel iránta érzett rajongásommal egyedül vagyok a családban, ezért sajnos ritkán készítem, de akkor 2 napig ezt eszem :) A receptet a TV Paprika Magazin 2011. augusztusi számában találtam, és ez azon kevesek egyike, amin - a díszítésen kívül - nem változtattam semmit. Íme a tányérok krémje:
 
Hozzávalók:

2 ek vaj
1 piros kaliforniai paprika
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
25 dkg hámozott paradicsom konzerv
50 dkg főtt kukorica (konzerv)
1 kk oregánó
2,5 dl tejszín
bors
petrezselyem a díszítéshez (eredeti receptben snidling)

Elkészítés:

A vajat közepes lángon felhevítem, hozzáadom az apróra vágott paprikát, hagymát és fokhagymát, és 5 percig párolom. Ezután a levével együtt hozzáadom a paradicsomot, további 2-3 percig főzöm, majd hozzáöntök 5 dl vizet. Beleteszem a kukoricát és forralni kezdem. Negyedóra után a kukorica felét merőkanállal kimerem, botmixerrel pürésítem, majd visszaöntöm az edénybe. Hozzáadom az oregánót és a tejszínt, ízlés szerint sózom, borozom, és 3-4 percig lassú tűzön forralom. Petrezselyemmel megszórva tálalom.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: