Oldalak

2013. április 11., csütörtök

5 + 1 saját készítésű ajándék anyák napjára

Lujzitól már megkaptam az ovis anyák napi ünnepségre a meghívót. Nagyon várom, annyira izgulok... :)
Íme a meghívó:

Otthon, amikor nézegettem, az alábbi beszélgetés zajlott le:
Lujzi: Nézd, milyen szép csillám is van rajta.
én: Igen, látom. Nagyon szép. Te csináltad?
Lujzi: Kati nénivel együtt. Én fogtam Kati néni kezét és én irányítottam.


Összegyűjtöttem néhány ajándékötletet anyák napjára, amelyek elkészítésében a gyerekek is aktívan részt tudnak venni. Lelkes apukák hajrá! :)

1. Tésztalánc
Kép innen
Erre a célra kis kezekhez legjobb a penne tészta. Egyszerűen csak egy fonalra, szalagra fel kell fűzni a tésztákat. Ha még egyedibbé szeretnénk tenni, akkor a tésztákat be lehet festeni pl. temperával vagy ételfestékkel. Ez utóbbi esetén az ételfestéket nagyon kevés vízzel össze kell keverni, ebbe kell forgatni a tésztákat. A szárítás történhet levegőn, vagy esetleg pár perc alatt sütőben.

2. Házi készítésű bőrradír
Via oldalán találtam ezt a receptet. Mindössze 2-3 hozzávaló szükséges hozzá és, gyerekek is segíthetnek az elkészítésében.

Hozzávalók:
1 csésze testolaj (pl. babaolaj)
2 csésze kristálycukor
frissen reszelt citromhéj (opcionális)

Elkészítés:
A hozzávalókat összekeverem és üvegbe vagy tégelybe teszem.

Használati utasítás:
Zuhanyzáskor 1-1 diónyival dörzsöld be a száraz területeket.
Kép innen
Kipróbáltam.

3. Házi készítésű fűszerkeverék
www.nosalty.hu

A neten rengeteg receptet találhatunk különböző fűszerkeverékek készítésére, de akár mi magunk is kísérletezhetünk kedvenc fűszereinkből. Szerintem legjobb, ha a fűszereket mozsárban törjük össze. Ez nemcsak a fűszerkeveréknek tesz jót, hanem segít a lurkók felesleges energiáinak levezetésében is. :) Ezután egy szép üvegbe töltjük. Használhatunk befőttesüveget is, amit akár üvegfestékkel vagy matricával, szalaggal díszíthetünk.

4. Mágnes levegőn száradó gyurmából
Gyurmázni szerető gyerekeknek ideális. :) A gyurmából tetszőleges formát készítünk, akár homokozókészlet segítségével, majd hagyjuk megszáradni. A fehér gyurmát száradás után festhetjük is. Ezután kis darab mágnest, vagy mágnesszalagot ragasztunk a hátuljára.
Kép innen

5. Saját készítésű keksz
Kép és recept innen
Kép és recept innen
Keksz receptről már korábban itt írtam. Itt is az ajándékozott ízlése alapján érdemes választani a neten található számtalan recept közül. Szép dobozban, vagy zacskóban szalaggal átkötve nagyon mutatós ajándék. Kicsit lustábbak választhatják az "instant" sütit is, ahol csak a süteményhez való száraz hozzávalókat kell szépen egymás után egy üvegbe tölteni, majd a recepttel együtt átadni. :)


5+1. Rajz bekeretezve
Talán ez a legszemélyesebb ajándék. Az elkészült rajzot egy mutatós keretbe tesszük. :)

Nincsenek megjegyzések: