Oldalak

2013. május 28., kedd

Karalábéfőzelék

Úgy áll a helyzet, hogy Olgi ősszel bölcsibe megy :(
Azért, hogy minél kevesebb új dolgot kelljen megszoknia, - a Lujzinál az ovis beszoktatáshoz használt módszer szerint - igyekszem minél több dolgot már most a bölcsihez igazítani. Így például a napirendet és a kaját is. Beiratkozáskor megtudtam, hogy a bölcsődében helyben készítik az ebédet, és heti 4-szer főzelék 1 nap pedig leves + tészta a menü. Ez utóbbi teljesítve van nálunk is, de a főzelékre rá kell erősíteni. A heti négy nem fog összejönni, mert Apa nem szereti (vagy nem elég éhes ;)), de 2-3 főzelék talán belefér. Legfeljebb Zolinak marad a feltét, mint például ma a fasírt :)

Bár a karalábét nagyon szeretem, eddig nálunk mindig csak levesbe került. Miután a múltkor kedves Klári barátnőm egy nyílt nap alkalmával megkóstolta a bölcsis karalábéfőzeléket, és finomnak találta, úgy gondoltam, kipróbálom. Ezt improvizáltam:

Hozzávalók:


1/2 fej hagyma
3 karalábé
2 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
olívaolaj
tej (esetleg tejszín)

Elkészítés:

A vöröshagymát apróra vágom, a karalábét megtisztítom, felkockázom és a fokhagymával együtt kevés olívaolajon elkezdem párolni. Közben kevés vizet öntök rá. Ha már jó puha, leveszem a tűzről és egy kicsit hagyom hűlni. Ezalatt a petrezselymet felaprítom. Ha a karalábé már nem forró, a petrezselyemmel és egy kevés tejjel összeturmixolom (én egy kicsit darabosra hagytam), majd tálalom.

A fenti mennyiség nálunk 1 felnőtt és 1 gyerek adagnak felelt meg, és gyorsan el is fogyott. :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések: