Oldalak

2013. február 26., kedd

Élelmiszer házhozszállítás - teszteltem

Kép innen

Már régóta foglalkoztatott az élelmiszer rendelés gondolata, hogy ki lehessen váltani a nagybevásárlásokat, mert az olyan sok időt elvesz az amúgy is rövid hétvégékből.
És most, hogy lépten-nyomon arról hallok, hogy a Tesco hamarosan elindítja online üzletágát, gondoltam kipróbálom, a jelenlegi felhozatalt :)
A honlapjuk alapján a legszimpatikusabb a Webközért lett volna, de sajnos ők hozzánk nem szállítanak. Így a Pagony közértre esett a választásom. A cég egész Budapest területére ingyen szállít limit nélkül (!), és nagyon sok általunk használt terméket árul hasonló áron, mint ahogy mi is venni szoktuk.
Egy gyors és egyszerű regisztrációt követően a kosárba kell pakolni a kiválasztott árukat. Mivel ez volt az első rendelésem, így elég sokáig tartott míg mindent kiválasztottam, mert szinte az egész árukészletet végignéztem :) De úgy gondolom, hogy aki bevásárlólistával ül le a gép elé, és valóban csak a szükséges termékeket keresi, gyorsan végezhet.
Az árukészlet - mennyiségét tekintve - nálam a megfelelő kategóriába esik. Egy átlagos közért szintjével egyezik meg. Zöldség és gyümölcs kategóriából csak krumplit mertem rendelni. Bár a képeken gyönyörű gyümölcsök és zöldségek voltak, ezeket jobban szeretem megnézni, megtapogatni vásárlás előtt. :)
Miután tele lett a kosaram, a fizetést választva megadtam a szállítási és számlázási címem, és kiválasztottam szállítás időpontját és a fizetés módját (készpénz az átvételkor).
A szállítási időpontnál ért egy kis csalódás, mert ugyan azt ígérik, hogy a 12 óráig leadott rendeléseket a következő napon kiszállítják, mégsem tudtam másnapi időpontot választani. Ez szombat délelőtt volt. E-mail-t írtam nekik, és gyorsan választ is kaptam, sajnos a vasárnapi időpontok már telítettek... :( Így maradt a hétfői szállítás. 
A futár a választott időintervallumban pontosan érkezett. Először meglepődtem azon, hogy egy nagy bevásárlókosárral jött, mert én úgy képzeltem, hogy szatyrokba vagy nagy dobozba pakolva érkezik a rendelésem. Aztán beláttam, hogy több szempontból is előnyös a kosaras megoldás: környezetbarát, költséghatékony, ráadásul az átvételt is megkönnyíti, hiszen ahhoz, hogy át lehessen nézni az átvett árut, úgyis ki kell pakolni. Így viszont a futárt be kellett engedni a lakásba, ami egy magamfajta "paraanyunak" elég ijesztő volt elsőre. Persze az aggodalmam teljesen alaptalan volt :)
Átvételkor egy-két pontatlanság kiderült. 1 termék lemaradt, még a számlán sem volt rajta. Két másik árunál pedig nem pontosan azt kaptam, amit a neten kiválasztottam, de csak a márkában, illetve a kiszerelésben volt eltérés, és így a drágább terméket is olcsóbban számlázták. Ezeket is megírtam nekik ma, de erre még nem válaszoltak. Az is lehet, hogy az általam választott termékek pont elfogytak, ezért küldtek helyette mást, de ha előtte ezt megírják vagy felhívnak egyeztetni ügyfélbarátabb lett volna.
Ha azt vesszük alapul, hogy 25 féle termékből 34 darabot rendeltem és abból 31 érkezett a rendelés szerint, az több mint 90%-os teljesítmény. És ez szerintem nem olyan rossz. :) - Zoli szerint az :)
A teljes vásárlás leggyengébb pontja számomra a szállítási idő, mert a tapasztalatom alapján ez a vásárlás még gondosabb tervezést igényel.
Ha felállítom azt a bizonyos mérleget, akkor az pozitív irányba mozdul, így biztos fogok még tőlük vásárolni. :)

Ti már vásároltatok online élelmiszert? Mi a tapasztalatotok?

 


Nincsenek megjegyzések: